keskiviikko 8. marraskuuta 2017

Äänestä nroa 3



Olen työskennellyt suojatyökeskuksen johtavana ohjaajana. Lieksassa on ensimmäisenä maakunnassa työllistetty vapaille markkinoille kehitysvammaisia ja siinä edesauttoi henkilökohtainen kontakti työnantajiin. Luotiin yhteistyössä systeemi eli eläkkeen lisäksi työosuusraha, vakuutukset sekä opastus alkuun ohjaajan avustamana. Myös alihankintatöitä saatiin teollisuudesta esim. pyörän renkaiden nastoitus.  Kumikorjaamolla auton renkaiden nastoitus oli minun aikana mahdollista. Itse loukkaannuin laskettelurinteessä aikanaan. Olen myös suunnitellut narupunoskalusteita, joita on  mennyt eripuolille Suomea.

Liittovaaleissa on mahdollista saada Itä-Suomesta edustaja. Olen ehdokkaana Itä-Suomen vaalipiirissä nro 3. Edustan Lieksan Seudun Invalideja. Keskiviikon Karjalaisessa oli itse maksamani lehti-ilmoitus, aiemmin myös Lieksan Lehdessä. Tietoni löytyvät myös IT-lehdestä.

Ehdokkaita on Itä-Suomesta 11 henkilöä, joista seitsemän on mahdollisuus saada liiton päättävään elimeen.

Kokemusta järjestötoiminnasta: Lieksan Seudun Invalidien sihteeri sekä sotaveteraanien hallituksessa ja vammaisneuvoston ja vanhusneuvoston jäsen, soten valtuuston varajäsen. Pitkäaikainen kokemus myös sosiaali- ja terveyslautakunnassa, jossa olen toiminut johtavana työnohjaajana Tee Koo -tuotteen suojatyökeskuksessa. Edelleen toimin musiikinohjaajana kehitysvammaisille ja vanhusten parissa useat karaokekisat ja kuorotoiminnat kymmeniä vuosia myös Nurmeksessa ja Juuassa.

Markku Korpinen
Itä-Suomen vaalipiiri
nro 3

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti