torstai 5. lokakuuta 2017

Tietoa, taitoa ja kokemusta - äänestä Riitta valtuustoon!

 
Vaaliteemani ovat:

1. YK:n vammaissopimusta ja vammaispalvelulakia on noudatettava.
2. Vammaisten ihmisten oikeus itsenäiseen elämään, laadukkaisiin sosiaali- ja terveydenhuoltopalveluihin sekä koulutukseen ja ansiotyöhön on turvattava.

Tulen jatkossakin työskentelemään edellä mainittujen asioiden puolesta. Invalidiliiton liittovaltuuston jäsenenä minulla olisi siihen mitä parhaimmat mahdollisuudet. Siksi olen ehdokkaana Invalidiliiton liittovaaleissa Etelä-Suomen vaalipiirissä numerolla 32.
Toinen nelivuotiskauteni liittovaltuustossa on lopuillaan. Kuluvan kauden alussa tulin valituksi liittovaltuuston 1. varapuheenjohtajaksi. Paikallisesti toimin Helsingin Invalidien Yhdistyksessä. Olen ollut myös perustamassa vuonna 2016 rekisteröityä Vammaisten naisten valtakunnallista yhdistystä, Rusettia.

Vaikuttamistoiminnassa olen keskittynyt esteettömyyden edistämiseen sekä vammaispalvelujen, kuten kuljetuspalvelujen ja henkilökohtaisen avun, saatavuuden, saavutettavuuden ja laadun parantamiseen. Olen aktiivisesti edistänyt yhteistyötä myös muiden pääkaupunkiseudun vammaisyhdistysten kanssa. Lähellä sydäntäni on myös vertaistoiminta.

Olen kotoisin Sodankylästä. Jo lapsena minulla todettiin harvinainen luuston kasvuhäiriö (diastrofia). "Pyssykylästä" lähdin ylioppilaaksi päästyäni opiskelemaan pääkaupunkiseudulle. Koulutukseltani olen kemian alan tekniikan tohtori. Liki 35-vuotisen työurani tein Työterveyslaitoksessa. Erikoisalaani olivat ammatti-ihotautien ja työperäisten allergioiden toteaminen ja torjunta. Jäin "täysin palvelleena" eläkkeelle vanhemman tutkija toimesta kolme vuotta sitten.

Järjestötoiminnan lisäksi aikaani riittää muun muassa aikuisopiskeluun ja lenkkeilyyn yli kaiken rakastamani kuusivuotiaan Titanus-snautserini kanssa.

Riitta Jolanki
Tekniikan tohtori
Helsingin Invalidien Yhdistys ry
Etelä-Suomen vaalipiiri, numero 32


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti